torsdag 29 juni 2017

Nya planer

Nu har jag försökt fundera ut nya planer för framtiden när det gäller uppfödningen.
Jag hade ju bestämt att förra kullen skulle bli Askans sista, men nu när Ella inte längre finns kvar så får det nog bli en till. Jag var dum som inte sparade någon av honorna som blev då, funderingar fanns, men jag visste ju inte vad som skulle hända....

Jag har ju Benny här hemma, så då kan man ju tycka att det saken är klar, det blir en kull mellan honom och Askan!
Men.... då har man inte tänkt på att katterna själva kanske är av en helt annan uppfattning.
Benny och Askan har alltid tyckt illa om varandra, från dag ett då Benny flyttade in hit. Inte slagsmål, men mobbing och sura miner, främst från Bennys sida. Jag tänkte väl att det skulle bli bättre då han vuxit till sig och hon började löpa, men inte....  Det kommer aldrig att bli några ungar mellan dem.

Så, över till plan B.
Har alltid varit så förtjust i  SC SE*Lord Signes Sheldon Cooper DSM, en blå hane som ägs av Sara Björk, S*Björktassen's Så planen är alltså att det blir honom Askan ska få träffa här framöver!


SP SE*Lord Signes Sheldon Cooper, DSM, "Sudden"



IC S*Razzlecat's Ashes To Ashes, "Askan"


Hoppas verkligen att dessa planer ska gå i lås, nu vill jag att det ska hända lite positiva saker i katteriet!
Vi provar, så fort lilla damen behagar löpa! :)


1 kommentar:

  1. Hej, kikat in på din sida då o då. Blivit intresserad av rasen. Haft perser förut men tycker att det avlas på för mkt "platthet". Några kattungar på g hos dig snart? / Anneli

    SvaraRadera

Lämna gärna dina tassavtryck!